Marca comercială a anului

Concursul este organizat de către Camera de Comerț și Industrie în colaborare cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală începând cu anul 2003, iar prin intermediul acestuia, organizatorii își propun să contribuie la dezvoltarea economiei prin creşterea competitivităţii şi sporirea capacităților întreprinderilor autohtone în crearea şi promovarea mărcilor comerciale pe piaţa locală, dar și cea internațională.

Concursul reflectă întregul ciclu de viață al unei întreprinderi – de la producere la vânzări și relația cu consumatorul, astfel printre obiectivele concursului se numără: stimularea performanței și competitivității întreprinderilor moldovenești, identificarea şi promovarea strategiilor de marketing în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale, contribuind la crearea unei imagini de afaceri favorabile țării și integrarea eficientă a pieţei moldoveneşti în comunitatea economică mondială.

La concurs pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice, precum şi persoane fizice care produc bunuri materiale şi/sau prestează servicii care vor concura pentru premiul mare – Mercuriul de Aur, medaliile de aur, de argint şi de bronz la cele 9 nominalizări ale concursului, câștigătorii fiind premiați în cadrul Galei Businessului Moldovenesc.

Participanții înscriși la concurs beneficiază de 20 % reducere la eliberarea certificatelor de origine a mărfurilor pe care sunt aplicate mărcile comerciale participante la concurs, la participarea în cadrul forurilor bilaterale și misiunilor economice în străinătate, dar și la alte servicii prestate de către Camera de Comerț și Industrie, de asemenea, pot beneficia de facilități și din partea Agenției de Stat pentru Proprietate Intelectuală printre acestea se numără: organizarea seminarelor/training-urilor în domeniul proprietății intelectuale pentru angajații participanților la concurs, promovarea mărcilor în publicațiile AGEPI, consultanță gratuită la înregistrarea mărcilor și servicii de pre-diagnoză a proprietății intelectuale.