Totalurile Expoziției naționale „Fabricat în Moldova” 2020

Poza-260-9015Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) a prezentat totalurile celei de-a XIX-a ediție a Expoziției naționale „Fabricat în Moldova” 2020, cu genericul Acasă! Autentic! Autohton!

Potrivit președintelui Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova Sergiu HAREA, expoziția a fost organizată în perioada 29 ianuarie – 02 februarie 2020, pe teritoriul CIE „Moldexpo”, de către CCI a RM, sub patronajul Guvernului Republicii Moldova, cu susținerea Agenției de Investiții și a Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM).

Ediția a XIX-a a adunat 460 de antreprenori autohtoni, din diferite ramuri ale economiei naționale: industria alimentară, ramura vitivinicolă, industria mobilei, industria ușoară, utilaje, tehnică și aparataje, instituții de cercetări științifice, meșteri populari şi alte domenii.

La ediția curentă au fost prezentate 19 standuri colective: UTA Găgăuzia și alte 18 consilii raionale precum: Anenii Noi, Cahul, Căușeni, Călărași, Cimișlia, Criuleni, Dubăsari, Edineț, Fălești, Florești, Glodeni, Hânceşti, Ialoveni, Leova, Nisporeni, Râșcani, Orhei, Ungheni.

În acest an, expoziția a fost vizitată de aproximativ 61 500 de persoane, care au fost impresionate de calitatea produselor și de prețurile expozanților. Prezenți au fost și vizitatori din România, Belgia, Ungaria, Italia, Marea Britanie, Ucraina, Belarus, Federația Rusă, Turcia, Israel, Georgia, etc. Aceștia au fost interesați de toate produsele expuse. Totodată, expoziția a fost vizitată de un număr considerabil de studenți și elevi. Aceştia şi-au arătat interesul nu doar faţă de produsele autohtone, dar şi faţă de programul de afaceri, participând la seminare, conferinţe şi mese rotunde, dar au rămas impresionați şi de procesul de organizare a expoziţiei, implicându-se în calitate de voluntari.

De-a lungul expoziției, au fost inițiate peste 110 de rapoarte și contracte de colaborare,  acorduri de intenție, dintre agenții economici autohtoni și reprezentanții vizitatori de peste hotare. Majoritatea contractelor încheiate au fost din domeniul conservațiilor fructelor și legumelor, ambalării, textilelor, prestării de servicii.

Expoziția a fost amplasată sectorial și în dependență de profilul de activitate. Pavilionul 2,3 și central pe o suprafață de 3000 mp. Zona de expoziţie deschisă: 300 mp.

În zona de expoziție deschisă a fost amenajată o zonă specială în care au fost expuse produse agricole și apicole. De asemenea, la această ediție, în premieră, am accentuat produsele eco:

  • companii certificate (Monicol SRL – prune, nuci; Med-Eliseirum SRL – miere de albine; Enersan Family SRL –pâinea cu maia; Apitera-Lisî – miere de albine ș.a.)
  • companii spre certificare (Ygrick-Grup marca Bianti – migdale, uleiuri, fructe uscate; Ciumasu&Co – prune uscate; Fundația-Prod- gutui și coacăză folosite pentru sucurile DolceFrutto etc.)

Programul de afaceri a fost organizat pe parcursul a trei zile și a înregistrat 11 activități la care au participat peste 500 de persoane.

CCI a RM a realizat un chestionar în rândul participanților pentru a vedea scopul participării acestora la eveniment. Astfel, 27% pentru promovarea produsului/ serviciului/ mărcii companiei; 15% pentru cunoașterea consumatorului și pentru analiza comportamentului acestuia; 14% pentru atragerea noilor consumatori; 13% pentru noi colaborări și parteneriate (în special cu antreprenori străini) și 31% au avut drept scop vânzările, pentru promovarea produselor.

Mulțumim partenerilor media: TV8; Madein.md; AGRO TV Moldova; Publicaţia periodică ”Monitorul Fiscal FISC.MD”; TeleRadio Moldova; Ziarul de Gardă; MyBusiness.md; Radio Sputnik Moldova- partener media internațional, Revista Moldova in Progres.

Notă: ”Fabricat în Moldova” este evenimentul de augur cu care debutează programul fiecărui an expozițional în Republica Moldova. Scopul principal al expoziției este de a susține producătorii autohtoni, promova produsele competitive pe piața internă și externă, atrage investiții, intensifica dialogul public-privat.

 

Distribuie acest articol: