Rezultatele primei expoziții virtuale ,,Expo Business Moldova 2020”

Expo Business Moldova 2020 (1)În perioada 15 – 19 decembrie 2020, s-a desfășurat prima expoziție virtuală din Republica Moldova ”Expo Business Moldova 2020”, pe platforma www.virtual-fairs.md. Expoziția a fost organizată de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și a avut sloganul ”Ai încredere în produsele noastre!”.

Expoziția a fost organizată cu susținerea partenerilor:

  • Agenția Elvețiană pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) în cadrul Proiectului „Optim – Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova, realizat de Helvetas Swiss Intercooperation;
  • Programul Uniunii Europene “Măsuri de Promovare a Încrederii”, implementat de PNUD;
  • BC ”Moldova-Agroindbank” SA;
  • Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, care va subvenționa participarea producătorilor autohtoni de produse și servicii;
  • Parteneri media: Agora.md, Ea.md, Moldova în Progres, Mybusiness.md, Agrobiznes.md, Madein.md, Diez.md, Unimedia.info, Realitatea.md., Agro TV Moldova, Monitorul Fiscal.

La ceremonia de inaugurare oficială a expoziției au participat: Vitalie Tarlev, Secretarul de Stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii RM, Grigore Belostecinic, Rector ASEM, Mihai Daraban, Președintele CCI România, Tamer Kiran, Vicepreședinte TOBB Turcia, corpul diplomatic acreditat în Republica Moldova, misiunile diplomatice ale RM din străinătate, partenerii CCI naționali și internaționali, reprezentanții mass-media şi, nu în ultimul rând, reprezentanții celor 50 companii – expozanți ai acestei prime ediții “Expo Business Moldova 2020”!

Expoziția a avut loc pe site-ul www.virtual-fairs.md – prima platformă din Republica Moldova care permite organizarea expozițiilor în format on-line. Luând în calcul această perioadă destul de complicată și experiența partenerilor internaționali, considerăm că virtual-fairs.md este una dintre cele mai bune modalități de promovare a companiilor din țara noastră, a produselor și serviciilor acestora într-un mod dinamic și interactiv.

Participanții expoziției au avut posibilitatea de a cerceta opinia consumatorilor, de a-și scoate în evidență nivelul de competitivitate la nivel global, de a cunoaște noi parteneri și investitori, economisind timp, resurse și mijloace.

Deși este o expoziție absolut în premieră pentru Republica Moldova, aceasta a adunat un număr de 50 de expozanți din diferite domenii de activitate, precum: agro-alimentar, textil, vitivinicol, utilaje, tehnică și aparataje, prestări de servicii etc. Tradițional, am avut o majoritate de producători autohtoni, dar și importatori, distribuitori etc.

Obiectivele propuse de CCI a RM cu privire la organizarea acestui eveniment au fost:

  • promovarea mediului de afaceri din RM, fie vorba de producători, importatori sau distribuitori;
  • creșterea vizibilității și recunoașterii produselor și serviciilor prezente pe piața RM la nivel global;
  • cunoașterea partenerilor și investitorilor străini;
  • creșterea cifrei exportului prin identificare și stabilirea parteneriatelor străine;
  • schimbul de experiențe și bune practici între participanți;
  • valorificarea imaginii RM ca partener economic de încredere.

Pentru atingerea acestor obiective, pe parcursul zilelor de expoziție, în sala conferințe, s-a desfășurat un vast program de afaceri care a inclus 8 evenimente (semnarea Memorandumului de Înțelegere între CCI a RM și Uniunea Camerelor de Comerț și Industrie și a Burselor de Mărfuri din Turcia (TOBB), Forum de afaceri online Moldova – Federația Rusă (industria ușoară), Forum de afaceri online Moldova – Turcia (CCI Bursa), Prezentarea companiei AllPass City SRL, Prezentarea platformei SKIDATA – soluții inovatoare pentru gestionarea parcărilor municipale, Prezentarea companiei Wam Trading România, Forum de afaceri online Moldova – Federația Rusă (materiale de construcții etc). De asemenea, în cadrul expoziției au avut loc întrevederile B2B dintre expozanți și buyeri, prin intermediul cărora ne-am propus să creștem numărul de colaborări și parteneriate la nivel internațional. În total, la evenimente au participat un număr de cca 300 de participanți și au fost desfășurate peste 20 de întrevederi bilaterale, atât în cadrul evenimentelor, cât și în timpul zilelor de expoziții, pe platformă, la zona B2B.

Dacă este să ne referim la cât de accesată a fost expoziția și în general la statisticile acesteia, avem următoarele rezultate:

  • Utilizatori ai paginii expoziției – cca 1000 (vizitatori noi – 75,6 %, utilizatori care au revenit – 24, 4 %);
  • Durata medie a sesiunilor – 3 minute;
  • Accesări conform țărilor: Moldova – 46,28 %; România – 9,10 %, India – 6,79 %; Statele Unite ale Americii – 4,62 %; Bangladesh – 2,44 %; Turcia – 1,92 %; Pakistan – 1,79 %; China – 1,54 %; Algeria – 1,54 %; Rusia – 1,54 %;
  • Accesări conform limbii de utilizare: cele mai accesate pagini au fost în limba engleză (platforma este implicit creată în limba engleză, fiind una internațională), apoi în limba română, apoi în limba rusă.

În calitate de organizator, CCI a RM își propune să crească aceste cifre pe cât de mult posibil la următoarele expoziții virtuale și să contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri din Republica Moldova.

Distribuie acest articol: