23 de maiștri-instructori din diverse unități economice au participat la „Programul de formare psihopedagogică a maiștrilor-instructori ai unității”

photo_2024-04-18_12-33-25În conformitate cu prevederile stipulate în art. 16 alin (2) al Legii nr. 110/2022 cu privire la învățământul dual, maistrul-instructor al unității trebuie să dețină cel puțin 20 de credite de studii de formare psihopedagogică.

În concordanță cu această cerință legală, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) a demarat „Programul de formare psihopedagogică a maiștrilor-instructori ai unității” la data de 18 aprilie 2024.

La program participă 23 de maiștri-instructori din diverse unități economice din regiunea Cahul, Bălți, Ceadâr- Lunca, Taraclia, etc. care vor fi instruiți de către formatori cu experiență în domeniu, în limba rusă, în format online.

Scopul principal al acestui curs constă în furnizarea unui cadru conceptual și metodologic pentru procesul de instruire efectuat de către maiștrii-instructori. Aceștia au responsabilitatea de a furniza servicii de pregătire profesională inițială și de a implementa învățământul dual în unitățile economice din Republica Moldova. Prin intermediul acestui program, se urmărește dezvoltarea competențelor necesare pentru a adapta cerințele pieței muncii în practici eficiente de formare profesională. În acelaș timp, obiectivul este pregătirea resurselor umane calificate pentru a satisface cerințele locurilor de muncă disponibile în țară.

Prin asigurarea unei pregătiri relevante a maiștrilor-instructori, se creează condiții propice pentru o integrare mai eficientă a elevilor în lumea muncii și pentru furnizarea unei educații eficiente în concordanță cu nevoile pieței.

Acest program conține 8 module:

  1. Psihologie generală.
  2. Pedagogie generală.
  3. Curriculumul în învățământul dual.
  4. Formarea profesională inițială la unitatea economică.
  5. Proiectarea și realizarea planului de instruire practică la unitatea economică.
  6. Organizarea formării profesionale a elevilor în învățământul dual.
  7. Modele de realizare a lecțiilor practice.
  8. Monitorizarea și evaluarea rezultatelor învățării elevilor în învățământul dual.

De asemenea, cursul promovează schimbul de bune practici între maiștrii-instructori și formatorii calificați, consolidând astfel cunoștințele și abilitățile acestora pentru a oferi o experiență de învățare mai eficientă și adaptată nevoilor specifice ale tinerilor din sistemul dual.

În final, acest program contribuie la dezvoltarea economică a Republicii Moldova prin crearea unei forțe de muncă calificate și pregătite să răspundă cerințelor și provocărilor actuale ale pieței muncii.

Această activitate are loc cu sprijinul proiectului „Întreprinderi și Comune Puternice pentru Moldova”, finanțat de Ministerul German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ) și Guvernul Elveției, implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).

 

 

Distribuie acest articol: