Joi, 09 martie 2017, la Edineţ s-a desfășurat seminarul „Rolul mărcilor pentru promovarea imaginii companiei şi a vânzărilor”, la care au participat 26 reprezentanţi ai mediului de afaceri.
Seminarul a avut drept scop informarea agenţilor economici privind prevederile legislative în domeniul protecţiei proprietăţii intelectuale, în special a mărcilor, desenelor şi modelelor industriale, atât pe cale naţională, cât şi internaţională, precum şi beneficiile în promovarea produselor autohtone și dezvoltarea întreprinderilor mici si mijlocii.
Sergiu Harea, preşedintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a vorbit despre evenimentele care se vor desfășura, în special expoziția “Republica Moldova Prezintă”, din România, concursurile „Marca Comercială a Anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității”. De asemenea, Sergiu Harea a înmânat certificate membrilor CCI.
Mihai Bilba, vicepreşedintele CCI a prezentat Rețeaua Întreprinderilor Europene (EEN Enterprise Europe Network) fiind cea mai extinsă rețea de suport pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii care oferă servicii de informare și consultanță, oportunități de cooperare în afaceri, servicii de inovare și transfer tehnologic etc și a îndemnat agenții economici să-și promoveze serviciile/ produsele prin intermediul EEN.
Andrei Moisei, specialist coordonator al Secţiei de instruire al AGEPI, a prezentat riscurile neînregistrării mărcii, desenelor şi modelelor industriale, a vorbit despre caracteristicile mărcii care reprezintă un activ nematerial, ce generează venituri, iar valoarea acesteia, în cazul unor întreprinderi, poate fi chiar mai mare în raport cu activele materiale.
Andrei Moisei a mai specificat că modul de înregistrare a mărcii este simplu. Trebuie depusă o cerere de înregistrare la AGEPI, care o va examina pe parcursul unei luni de zile de la depunerea cererii. Dacă toate condiţiile sunt îndeplinite va fi acordat dreptul de utilizare a producătorului. Sursa citată a accentuat că odată înregistrată, marca comercială beneficiază de protecţie.
Seminarul „Rolul mărcilor pentru promovarea imaginii companiei şi a vânzărilor” a fost organizat vineri, 10 martie și la Orhei. Astfel de evenimente vor fi organizate în toate filialele CCI.
De menţionat faptul că anual Camera de Comerț și Industrie în colaborare cu Agenţia de Stat pentru Proprietatea Intelectuală desfăşoară concursul „Marca comerciala a anului”.