Joi, 23 martie 2017, Camera de Comerț și Industrie (CCI) în colaborare cu Agenția de Stat pentru proprietatea intelectuală (AGEPI) au organizat seminarul „Rolul mărcilor pentru promovarea imaginii companiei şi a vânzărilor, din cadrul campaniei de informare și instruire a agenților economici în domeniul proprietății intelectuale.
În deschiderea evenimentului, Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a spus că seminarul de astăzi are drept scop de a informa agenții economici despre aspectele generale privind protecția și asigurarea drepturilor la marcă, precum și importanța deținerii unei mărci comerciale înregistrate pentru activitatea desfășurată.
Președintele CCI a ținut să menționeze că instituția camerală împreună cu AGEPI vor susține mărcile autohtone și vor încuraja mediul de afaceri să participe la concursul “Marca Comercială”, în acest context, Sergiu Harea a specificat că la această ediție s-au înregistrat mai multe companii decât anii precedenți, datorită faptului că a fost redusă taxa de participare.
La rândul său, Octavian Apostol, director general Agenția de Stat pentru proprietatea intelectuală a mulțumit Camerei pentru suportul acordat în promovarea proprietății intelectuale atât în Chișinău, cât și pe teritoriul Republicii Moldova, specificând că în cadrul campaniei de informare și instruire a agenților economici se organizează 10 seminare: la Bălți, Edineț, Soroca, Cahul, Ungheni, Hîncești, Orhei, UTA Găgăuzia, Tighina și Râbnița.
Potrivit directorului general AGEPI, odată cu semnarea Acordului de Liber Schimb și aprofundat cu UE, ne-au fost deschise mai multe piețe și este important să avem cunoștințe în domeniul proprietății intelectuale, să cunoaștem de ce e bine să înregistrăm o marcă, ce este principiul teritorialității etc.
Octavian Apostol a încurajat agenții economici prezenți la eveniment să se înscrie în concurs, precizând că câștigătorul “Marca Comercială 2016” va obține mai multe beneficii, printre care certificatul de participare la cursul de proprietate intelectuală, 20% reducere la certificatul de origine a mărfurilor, de asemenea, învingătorul va putea folosi simbolul “Marca Comercială” pe produsele sale ș.a.
Experții AGEPI au vorbit despre aspecte generale privind protecția și asigurarea drepturilor la muncă şi design industrial, rolul mărcilor şi brandurilor în promovarea vânzărilor.