În cadrul Programului de afaceri organizat de CCI a RM în contextul desfășurării Expoziției naționale „Fabricat în Moldova”, a fost prezentată Strategia de dezvoltare a comerțului interior al mun. Chișinău „Comerț- 2030″, elaborată în colaborare de către autoritatea publică locală a municipiului și CCI a RM.
În cadrul ședinței au fost prezentate rezultatele sondajului desfășurat în rândul comercianților și consumatorilor, precum și rezultatele studiului care reflectă așteptările mediului de afaceri în domeniul regulilor de comerț local.
Temele abordate în sondaj au inclus: principalele bariere/probleme cu care se confruntă antreprenorii: aspecte de infrastructură de comerț; calitatea și siguranța mărfurilor și produselor în alimentație publică; utilizarea comerțului electronic; transparența etc.
Conform sondajului, promovarea comerțului cu mărfuri autohtone, constituie obiectivul prioritar atât pentru comercianți (79% din respondenți), cât și consumatori (62%). Alte domenii de importanță majoră în viziunea mediului de afaceri sunt cele legate de dezvoltarea comerțului electronic, perfecționarea cadrului de reglementare a activității de comerț interior, prevenirea și combaterea comerțului neautorizat și asigurarea cu personal calificat.
Strategia „Comerț- 2030” va contribui la dezvoltarea municipiul Chișinău ca o capitală modernă care oferă un climat de afaceri atractiv și favorabil dezvoltării comerțului interior, gestionat de administrația transparentă ce răspunde rapid și eficient nevoilor consumatorilor și mediului de afaceri în conformitate cu cele mai avansate standarde și practici internaționale.
Totodată, în cadrul evenimentului a fost semnat Acordul de colaborare între CCI a RM și Instituția Publică Centrul Municipal pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului. Obiectul Acordului reprezintă stabilirea și dezvoltarea unei colaborări durabile în vederea promovării oportunităților de dezvoltare a IMM-urilor în municipiul Chișinău și include activități precum facilitarea accesului IMM-urilor la informații; dezvoltarea abilităților și culturii antreprenoriale; promovarea dialogului public-privat; acordarea suportului IMM-urilor în faza de inițiere și dezvoltare.