În perioada 04 – 08 martie 2024, un grup de femei și tineri antreprenori din domeniul pomicol, beneficiari ai Programelor IFAD, precum și reprezentanți IFAD și ai Ministerului Finanțelor al Republicii Moldova au întreprins o vizită de studiu în regiunea Lombardia, una dintre cele mai industrializate regiuni din Italia, unde agricultura joacă încă un rol important, contribuind la producția locală de alimente și la diversificarea economică.
Evenimentul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova în parteneriat cu Promos Italia, cu suportul financiar al UCIP IFAD.
Timp de 5 zile antreprenorii moldoveni s-au familiarizat cu activitatea cooperativelor agricole și tehnologiilor inovatoare ale companiilor italiene. Participanții au vizitat ferme agricole, asociații de profil, centre de cercetare, inovare și transfer tehnologic, au făcut cunoștință cu tehnici și tehnologii inovative de depozitare, prelucrare, spălare, uscare, sortare, ambalare a fructelor proaspete în districtul merelor din Valtellina. Întregul lanț valoric de la cultivare până la procesarea fructelor și utilizarea deșeurilor a fost prezentat în cadrul vizitei la compania agricolă Simonini.
Cu modelul de agroturism, antreprenoriat social, producerea și procesarea produselor eco delegații au avut posibilitatea de a se familiariza în cadrul vizitei la Cascina Guzzafame, companie cu o istorie de peste 70 ani activitate. Antreprenorii au vizitat Piața Angro de fructe și legume din Milano – cea mai mare din Italia și printre cele mai notorii din Europa în ceea ce privește cantitatea de produse comercializate (peste 1.000.000 de tone/an), care se caracterizează prin amploarea gamei de produse disponibile pe tot parcursul anului și reprezintă un element important de concentrare a ofertei de produse din fructe și legume, unde au luat cunoștință de condițiile de comercializare, gama de produse, costuri de acces, etc.
Acest schimb de experiență și bune practici între profesioniștii din pomicultură este susținut de UCIP IFAD, reprezentând un pas important în dezvoltarea competențelor antreprenoriale ale fermierilor autohtoni și identificarea unor posibile parteneriate de afaceri.