Marți, 19 septembrie 2017, o delegație de 8 agenți economici autohtoni, condusă de președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova Sergiu Harea a participat la Forul de Afaceri Moldo-Ucrainean în or. Odessa, Ucraina.
Evenimentul a fost organizat de CCI a RM, CCI Ucraina şi Camera de Comerţ şi Industrie din regiunea Odessa, în contextul desfăşurării ședinței Comisiei interguvernamentale moldo-ucrainene în domeniul colaborării economice şi comerciale.
Potrivit lui Sergiu Harea, scopul Forului de Afaceri Moldo-Ucrainean este dezvoltarea comerțului dintre cele două state și căutarea de noi parteneri.
În opinia președintelui CCI a RM, un imbold în dezvoltarea relațiilor bilaterale, stabilirea parteneriatelor strategice între agenții economici din Moldova și Ucraina, îl va constitui organizarea în comun a cât mai multe evenimente. În acest context, președintele Camerei a menționat că în timpul apropiat, Expoziția „Fabricat în Republica Moldova” va trece hotarele și își va prezenta produsele pe piețele ucrainene.
În cadrul forului, participanții au discutat despre direcţiile de perspectivă şi problemele cooperării comercial-economice dintre cele două state, despre necesitatea sporirii competitivităţii produselor şi serviciilor, dar și au prezentat proiectele investiționale ale Republicii Moldova şi reformele structurale întreprinse, întru facilitarea şi promovarea afacerilor în țara noastră.
La eveniment au participat 8 agenți economici din țara noastră care se ocupă cu importul/ exportul produselor alimentare, agricole, cosmetice etc., reprezentanți ai mediului de afaceri din Ucraina, din sfere similare dar și factori de decizie din țara vecină.
Agenda forumului a inclus o sesiune de întrevederi bilaterale de afaceri (B2B) cu companii din regiunea Odessa, conform intereselor de colaborare specificate de fiecare companie în parte.
Potrivit datelor statistice, în perioada ianuarie – iunie 2017 volumul total al comerțului moldo-ucrainean a constituit 254,48 şi s-a majorat în comparație cu perioada respectivă a anului 2016 (194,61 mln. USD) cu 30,8%.