Antreprenori de pe ambele maluri ale rîului Nistru au participat la master- class-ul ”Importanța responsabilității sociale corporative pentru accesarea noilor piețe de export”

IMG-c3368041a2fea85e24155a2639d97500-VLa data de 12 august 2021 a avut loc master-class-ul online cu tematica ”Importanța responsabilității sociale corporative pentru accesarea noilor piețe de export”.

Evenimentul a fost organizat de proiectul  PNUD ”Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (Ad Trade) în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM)  cu susținerea financiară a Suediei și Marii Britanii.

La master-class au participat aproximativ 50 reprezentanți ai mediului de afaceri de pe ambele maluri ale  Nistrului. În calitate de vorbitori au fost reprezentanți ai Brodsky Uskov Looper Reed si Partenerii SRL, MOLDCELL SA, ORHEI-VIT SRL, ITERECONOMSERVICE (Rîbnița).

În cuvîntul său de salut, Natalia Calenic, vicepreședinte al CCI a RM, a menționat: ”Responsabilitatea Social Corporativă este un subiect actual pentru comunitate de afaceri și tot multe companii dezvoltă și implementează diferite instrumente legate de protecţia mediului, atitudinea față de comunitatea în care activează etc. Astfel,  companiile autohtone responsabile social îşi asumă, faţă de comunitate, obligaţii şi angajamente de ordin economic (contribuţia la creşterea economică prin obţinerea profitului), legal/juridic (respectarea cadrului normativ şi legislativ), etic (respectarea normelor şi cutumelor morale) şi filantropic (ajutorarea comunităţii benevol şi necondiţionat). CCI a RM, incurajează implementarea modelului de responsabilitate socială și în acest context, anual premiază companiile autohtone care au înregistrat rezultate semnificative în promovarea și dezvoltarea Responsabilității Sociale Corporative prin decernarea premiului „Marca Comercială Responsabilă Social”.

La rîndul său, Olga Taracanova, jurist “Brodsky Uskov Looper Reed si Partenerii” SRL a prezentat conceptul Responsabilității Sociale Corporative (RSC), care sunt beneficiile implementării acestei politici în cadrul companiei, inclusiv pentru companiile orientate spre export, structura și procesul de implementare a RSC, aspectele legale, etc. Olga Taracanova a menționat: ”Conștientizarea faptului că starea mediului social influențează în mod direct profitul unei întreprinderi i-a făcut pe oamenii de afaceri să-şi asume angajamentul corporativ de a spori bunăstarea comunității.”

Olga Melnic, reprezentant MOLDCELL SA, a împărtășit publicului experiența MOLDCELL în adoptarea RSC subliniind: “Pe parcursul a mai bine de 20 de ani de activitate pe piața din Republica Moldova, Moldcell s-a dovedit a fi un adevărat reper și promotor al Responsabilității Sociale Corporative și al Afacerilor Responsabile. Am sprijinit implementarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă prin implementarea și sprijinirea a sute de proiecte de dezvoltare socială, dar și prin felul în care ne desfășurăm afacerea – într-un mod etic responsabil, unind ecosistemul de afaceri din Moldova pentru a o ajuta să fie un loc mai bun de trai, de muncă și de a face afaceri. Suntem mândri să fim prima companie privată din Moldova care sa semnat oficial Memorandumul de înțelegere pentru a contribui la implementarea și realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD) în Republica Moldova.“

De notat: La data de 19 august a.c. proiectul  PNUD ”Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (Ad Trade) în parteneriat cu CCI a RM și cu susținerea financiară a Suediei și Marii Britanii va organiza master-class-ul ”Etichetarea produselor pentru export – regulamente europene ce țin de etichetarea produselor alimentare, care vine în sprijinul mediului de afaceri ce practică/sau intenționează să efectueze operațiuni de import/export”.

 

Distribuie acest articol: