Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) a desfășurat la data de 5 iunie 2024, “Gala Businessului Moldovenesc”, ediția XXI, un eveniment de prestigiu care onorează și celebrează realizările remarcabile ale companiilor din Republica Moldova.
Ca și anii precedenți, Gala Businessului Moldovenesc a reunit lideri ai comunității de afaceri, oficialități de rang înalt și parteneri strategici. Evenimentul a inclus ceremonia de premiere a câștigătorilor concursurilor „Marca comercială a anului” organizată în colaborare cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI) și „Premiul pentru realizări în domeniul calității” pentru anul 2023.
La ceremonia de deschidere a „Galei Businessului Moldovenesc”, Sergiu HAREA, președintele CCI a RM, a inaugurat evenimentul cu un mesaj de salut și recunoștință adresat partenerilor și participanților.
“Întreaga echipă camerală mulțumește tuturor participanților pentru loialitate și colaborare. Cele peste 1800 de mărci înscrise în cei 20 de ani de desfășurare a concursurilor, demonstrează perseverența și dorința de a promova excelența în afaceri. Deschidem acest eveniment pentru a vă introduce în lumea învingătorilor celei de-a XXI-a ediții a concursului „Marca comercială a anului 2023” și a câștigătorilor celei de-a X-a ediții a concursului „Premiul pentru realizări în domeniul calității 2023”. Aceste concursuri au evidențiat cele mai competitive mărci autohtone și au recunoscut întreprinderile care au excelat în furnizarea de servicii și produse de înaltă calitate. Să ne unim eforturile în sprijinul acestor companii remarcabile și să le susținem în continuare pentru a contribui la dezvoltarea economică și socială a Republicii Moldova’’, a declarat Sergiu HAREA.
Președintele instituției camerale a menționat că anul 2023 a adus provocări, iar multe companii s-au adaptat schimbărilor socio-economice globale, continuând tradiția de participare la concursuri. Acest eveniment prezintă nu doar companii cu cifre impresionante de afaceri, dar aduce în prim-plan afaceri inovative, companii conduse de femei puternice, întreprinderi care promovează activ politicile care susțin familia la locul de muncă, întreprinderi sociale, cei care au demonstrat un angajament deosebit în promovarea integrității și eticii în afaceri, antreprenori care contribuie la protejarea mediului, demonstrează creativitate și un potențial extraordinar în domeniile lor de activitate.
„Suntem mândri să evidențiem și să apreciem contribuțiile companiilor conduse de femei puternice, dedicate problemelor sociale și nevoilor comunității. De asemenea, recunoaștem eforturile întreprinderilor în implementarea practicilor de responsabilitate socială , crearea unui mediu de lucru prietenos pentru familii și dezvoltarea unor afaceri transparente conform standardelor de integritate în sectorul privat”, a subliniat Sergiu HAREA
Participanții la aceste concursuri reprezintă pilonii de bază ai economiei Republicii Moldova, generând dezvoltare și promovând excelența în afaceri. Eforturile și munca lor depuse pe parcursul anilor de activitate au culminat în rezultate excepționale, reflectându-se în recunoașterea primită în cadrul evenimentului.
În debutul evenimentului, cu un mesaj de apreciere și susținere, a venit Dorin RECEAN, Prim-ministrul al Republicii Moldova, menționând că, în prezent, în pofida crizelor, antreprenorii au noi oportunități de dezvoltare și au investit în economia națională, creând locuri de muncă și bunăstare în țara noastră. Premierul a remarcat că integrarea europeană înseamnă și mai multe beneficii pentru oamenii de afaceri, o economie predictibilă, prosperă și standarde de viață mai ridicate pentru cetățeni.
„Optimismul economic revine, iar noi avem o oportunitate pe care nu am mai avut-o vreodată – să fim competitivi pe cea mai mare și bogată piață din lume. Aderarea la Uniunea Europeană înseamnă o viață mai bună pentru cetățenii noștri și un mediu de afaceri competitiv, care să ofere oportunități pentru investiții mari”, a declarat premierul Republicii Moldova.
Gala are ca scop recunoașterea și promovarea excelenței în afaceri, încurajând companiile să atingă standarde înalte de calitate și să își consolideze brandurile pe piața internă și internațională. Prin aceste premii, CCI a RM susține și stimulează întreprinderile să adopte practici inovatoare și sustenabile.
Fiind la cea de-a XXI-a ediție, concursul „Marca comercială a anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă și externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor și stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă.
Pentru premiul mare – „ Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale s-au înregistrat în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism:
Nominalizarea „INTER”; Nominalizarea „LIDERUL ANULUI”; Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”; Nominalizarea „EXPORT”; Nominalizarea „REBRANDING”; Nominalizarea „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”; Nominalizarea „DEBUTUL ANULUI”; Nominalizarea „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; Nominalizarea „FEMEIA ÎN AFACERI”; Nominalizarea „ECONOMIA VERDE”; Nominalizarea „BUSINESS ON-LINE”; Nominalizarea „AFACERI DE FAMILIE”; Nominalizarea „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI” și Nominalizarea „IMPLEMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT”
Ediția anului trecut a Concursului „Marca comercială a anului” a înregistrat 110 mărci participante dintre care 106 au fost premiate. Pe parcursul celor 20 de ediții la concurs au fost înregistrate peste 1800 de mărci.
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității bunurilor și serviciilor” este la cea de a X-a ediție. Scopul acestuia este de a evidenția companiile care au implementat cu succes managementul calității și de a promova abordările moderne ale calității. Premiile concursului oferă Laureaților și Diplomaților imaginea unui lider, reputația unei organizații fiabile care prestează servicii competitive și de înaltă calitate.
La ediția din 2023, la concurs am avut un număr de 41 de participanți, dintre care 36 au fost desemnați Laureați, apreciați cu premiul mare Zeița Calității, iar 5 au fost desemnați cu diplome. În total, pe parcursul celor 10 ediții, au participat 500 de companii.
Ediția din acest an a premiat peste 150 de întreprinderi. Printre nominalizați se numără companii de top din diverse sectoare economice, care au demonstrat performanțe deosebite în domeniul lor de activitate.
Vă invităm să descoperiți învingătorii acestor două concursuri și să împărtășiți bucuria și mândria pentru realizările lor.
Lista completă a companiilor nominalizate și câștigătorilor este disponibilă aici: Marca comercială/ Premiul calității.
Evenimentul ea fost organizat cu sprijinul partenerilor:
Concursul „Premiul pentru Realizări în Domeniul Calității”, Organizator: Camera de Comerț și Industrie a RM/ Parteneri:Institutul de Standardizare din Moldova (ISM), Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC), Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor (ISSPNPC), Kaufland Moldova și Moldcell.
Concursul „Marca Comercială a anului 2023”, Organizator: Camera de Comerț și Industrie a RM/ Parteneri- Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI), Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Centrul național anticorupție (CNA), Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA).
Partenerii Galei Businessului Moldovenesc: Sandriliona SRL – Sandra, Franzeluța SA, Alfa-Nistru SRL – Vis, Casa Rinaldi, Gelibert, Euro Alco ,Vinăria Javgur ,Crama Mircești, Aurelius Winery, Unicorn Estate Winery, Vinum Estate , Mileștii Mici, Vinăria Bardar, Castel Mimi, Novak Winery, Renaissance PERFECT.
Parteneri Media: Realitatea, rlive, bani.md, My business.md, Agro TV Moldova, Agrobiznes, Agro Media, Agenția Informațională de Stat Moldpres, Moldova în Progres, Ziarul de Gardă, Agrobook.
Colaborarea noastră cu aceste entități reflectă angajamentul comun de a promova dezvoltarea economică și excelența în afaceri.