Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a dezvoltat și implementat noul sistem informațional automatizat destinat pentru gestionarea electronică a serviciilor de expertiză, evaluarea și certificarea originii mărfurilor.
Sistemul nou „Expertiză, Evaluare, Certificare” reprezintă o platformă modernă care asigură automatizarea tuturor proceselor începând de la recepționarea cererii de la agentul economic și până la întocmirea raportului de expertiză sau evaluare și emitere a acestuia beneficiarului.
Noua aplicaţie asigură automatizarea proceselor de lucru, permite monitorizarea online a operațiunilor și vizualizarea stării curente a documentelor.
Sistemul automatizat oferă mai multe beneficii inclusiv reducerea timpului de perfectare a actelor, facilitarea accesului la informaţie, ceea ce în final duce la sporirea calității serviciilor în domeniile de expertiză, evaluare și certificare a mărfurilor.
Acest sistem poate fi accesat prin intermediul oricărui dispozitiv computerizat, inclusiv telefon mobil, ceea ce oferă mai multe avantaje în comparație cu sistemul precedent, utilizat de CCI a RM.
Prin implementarea noului sistem CCI a RM și-a demostrat capacitatea de a transforma serviciile oferite mediului de afaceri într-un proces 100 % electronic. Astfel, noul sistem automatizat, implementat de CCI din 1 octombrie 2018 va spori calitatea serviciilor de expertiză, evaluare și certificarea originii pentru toți beneficiarii și totodată va crea premise pentru dezvoltarea serviciilor electronice, la distanță.
Nota: Actualmente în sistemul CCI activează 100 de experți, evaluatori și specialiști în domeniul originii, care oferă serviciile în toate regiunile țării, în cadrul celor 9 filiale ale CCI. Mai multe detaliii despre servicile prestate puteți accesa pe pagina noastră (vezi aici).