Finalizarea instruirilor din cadrul Academiei Exportatorilor

Licitații publice (1)Pe 28 aprilie 2021, a fost organizată o sesiune de instruire a participanților Academiei Exportatorilor, lansată în februarie de către Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM), care a făcut parte din proiectul „Sporirea capacităților de export ale companiilor moldovenești din sectorul agroalimentar de înaltă valoare pentru a accesa noi piețe de desfacere”, implementat cu susținerea programului USAID Agricultură Performantă în Moldova.

Academia Exportatorilor a inclus o serie de instruiri tematice cu referire la legislația, reglementările și procedurile de export ale produselor agroalimentare cu valoare adăugată înaltă (AVI). Companiile participante au fost divizate în 2 nivele: începător, pentru companiile cu o experiență minimă în export și avansat, pentru companiile care deja exportă, dar au vrut să cunoască informații mai ample.

În grupul de începători au fost circa 20 de companii din diferite regiuni ale țării, care au beneficiat de informații utile ce se referă la planul de afacere (componente, pași, etape), planificarea strategică, avantajele și riscurile exportului etc. Alte 25 de companii din domeniu au făcut parte din grupul cu nivel avansat și au obținut noi informații și cunoștințe referitor la avantajele, etapele și instrumentele planificării, instrumentele de analiză strategică, factorii pentru creșterea businessului, analiza noii piețe externe, strategii de intrare pe noua piață (promovare, vânzare, logistică) etc.

Întreprinderile cu cea mai înaltă performanță, 15 în total, au fost selectate pentru a participa la Programul de Sporire a Calificării Managerilor Moldova-Austria, inclusiv la vizita de studiu în Austria.

Pe parcursul primei etape, participanții au beneficiat de un curs intensiv de instruiri online cu formatori-experți ai Institutului pentru Dezvoltare Economica WIFI din Austria. Temele celor trei module de instruiri au fost:

  • Risc Management;
  • Formarea și gestionarea canalelor de distribuție către UE;
  • Comunicarea și negocierea eficientă în afaceri. Management intercultural.

Etapa a doua prevede un stagiu de 6 zile în Austria (Viena și alte regiuni dezvoltate), organizat cu scopul identificării companiilor austriece, potențialilor parteneri de business, desfășurării întrevederilor individuale de afaceri, vizite la întreprinderi etc.

În perioada următoare, la fel în cadrul proiectului, CCI a RM va organiza o serie de master-class-uri tematice cu scopul de a oferi întreprinderilor noi cunoștințe și exemple practice de implementare a cerințelor și standardelor de calitate, inclusiv a standardelor ecologice în domeniu, instrumente de acces și promovare pe piața UE, oportunități de digitalizare a afacerii și creștere a competitivității pe piața internațională.

Notă: Obiectivul de bază al proiectului este de a contribui la dezvoltarea unui sector agricol performant în Republica Moldova, prin sporirea cunoștințelor teoretice, capacităților și abilităților practice ale personalului implicat în activități de marketing și export a produselor agro-alimentare cu valoare adăugată înaltă.

Distribuie acest articol: