Peste 150 de întreprinderi înregistrate în cadrul concursurilor „Marca comercială a anului 2022” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității 2022” au fost premiate la cel mai important eveniment al businessului autohton – „Gala Businessului Moldovenesc”. Acesta a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM).
În cadrul ceremoniei de inaugurare a „Galei Businessului Moldovenesc”, Sergiu HAREA, președintele CCI a RM, a adus sincere mulțumiri partenerilor, dar și participanților, care, în ciuda tuturor dificultăților, au reușit să-și unească forțele pentru organizarea unui eveniment care scoate în evidență cele mai competitive întreprinderi din țara noastră.
„Premiile pe care le oferim astăzi confirmă curajul, perseverența și dorința companiilor de a se afirma pe plan național și de a-și contura reușitele în domeniul promovării mărcilor comerciale și a managementului calității. Toți învingătorii prezenți aici sunt o dovadă clară a faptului că fiecare companie și brand are nevoie de promovare și că toate acțiunile pe care le întreprind nu sunt în zadar, ci contribuie direct la dezvoltarea mediului de afaceri autohton”, a declarat Sergiu HAREA.
Președintele instituției camerale, a menționat, de asemenea: „Ne bucură faptul că antreprenorii sunt interesați să-și dezvolte afacerile acasă, dar și faptul că investesc în calitatea produselor și serviciilor lor. În acest an, avem un număr de 110 companii care au depus la 16 nominalizări a concursului „Marca comercială a anului” și 45 de cereri la „Premiul pentru realizări în domeniul calității”. Numărul dosarelor depuse este cu aproximativ 10 la sută mai mare decât în anul precedent la ambele concursuri”.
În debutul evenimentului, cu un mesaj de felicitare a venit și Dorin RECEAN, Prim-ministru al Republicii Moldova: „Mă bucur și sunt onorat să reprezint Guvernul la această sărbătoare și vă felicit cu cea de-a 20-a aniversare a Galei Businessului Moldovenesc, care reprezintă, într-un fel, valoarea adăugată în creștere, pe care întreprinderile din Republica Moldova o produc, acesta fiind și obiectivul nostru. La nivel economic trebuie să creștem valoarea adăugată, trebuie să creștem investițiile în produsele calitative. La nivel cultural trebuie să lucrăm ca să avem respect pentru întreprinzător, și foarte important , respectul pentru profit. Aceasta este dificil într-o societate care trebuie să facă față multor provocări sociale, multor crize, într-o societate în tranziție, de la un model economic la altul. Datoria noastră e să avem respect pentru ei, pentru oamenii care muncesc, care își asumă riscul investiției. Din numele Guvernului vă mulțumesc pentru că depășiți aceste probleme, produceți valoare adăugată, profit. În ultimă instanță sunteți cel mai important partener al Guvernului atunci când plătiți impozitele, construind o societate care poate să meragă înainte, aducând Europa la noi acasă”.
Totodată, în cadrul evenimentului Gala Businessului Moldovenesc, cu un mesaj de mulțumire și apreciere către antreprenori și reprezentanții mediului de afaceri au venit: reprezentanți ai ministerelor, secretari de stat, președinți ai Comisiilor Parlamentare, Ambasadori acreditați în țara noastră, parteneri, dar și reprezentanți ai autorităților publice locale din Republica Moldova și România.
Fiind la cea de-a XX-a ediție, concursul „Marca Comercială a Anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă şi externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor şi stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă. Pe parcursul celor 20 de ediții, la competiție au fost înregistrate peste 1800 de mărci.
Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale s-au înregistrat în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism: Nominalizarea „INTER”; Nominalizarea „LIDERUL ANULUI”; Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”; Nominalizarea „EXPORT”; Nominalizarea „REBRANDING”; Nominalizarea „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”; Nominalizarea „DEBUTUL ANULUI”; Nominalizarea „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”; Nominalizarea „FEMEIA ÎN AFACERI”; Nominalizarea „ECONOMIA VERDE”; Nominalizarea „BUSINESS ON-LINE”; Nominalizarea „AFACERI DE FAMILIE”; Nominalizarea „IMPLIMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT” și Nominalizarea „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI”.
„Marca Comercială a Anului 2022” a fost organizată de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) în comun cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Centrul Național Anticorupție (CNA) și Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA).
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor” este la cea de a 9-a ediție. Scopul acestuia este de a evidenția companiile care au implementat cu succes managementul calității și de a promova abordările moderne ale calității. În total, pe parcursul tuturor edițiilor au participat peste 500 companii. Miza concursului este „Zeița Calității”.
Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” este organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova în parteneriat cu Institutul de Standardizare din Moldova (ISM), Centrul Național de Acreditare din Republica Moldova (MOLDAC), Moldcell, Kaufland și Molltex-Group.
Partenerii Galei Businessului Moldovenesc fiind OTP Bank, Casa Rinaldi in Moldova, Panilino, Euro Alco, Novak Winery, Sandra, Aurelius, Marshal, VIS, aqua unIQa.
Mulțumim partenerilor media: Realitatea, rlive, bani.md, My business, Agro TV Moldova, Agrobiznes, Agroexpert, Telegraph Moldova, Agenția Informațională de Stat Moldpres, Revista Monitorul Fiscal „Fisc.md”, Exclusiv TV.
Castigatori-”Premiul calității”
Pentru a urmări „Gala Businessului Moldovenesc 2021” accesați link-ul: https://www.facebook.com/chamber.md/videos/636388275211541