La CCI s-a dicutat despre implementarea Programului „Fit for Partnership with Germany”

DSC_2371Conducerea Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) s-a întâlnit astăzi cu Dr. Heinz HETMEIER, Markus WEICHERT,  Ministerul Federal pentru Afaceri Economice și Energie (BMWi) și Anne JACH-KEMPS, Tobias KNUBBEN, Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ Bonn).

În cadrul întrevederii de lucru, s-a discutat pașii urmatori de implementare a Programului Fit for Partnership with Germany în țara noastră, atragerea noilor candidați, precum și promovarea programului în rândul antreprenorilor autohtoni.
Totodată, au fost puse în discuții aspecte privind participarea la Conferința Partenerilor de Program, planificata pentru 17-18 noiembrie 2021, în regim online.
Întrevederea a fost organizată în cadrul vizitei delegației din Germania, cu ocazia semnării Declarației comune de intenție între Ministerul Economiei al Republicii Moldova și Ministerul Federal al Economiei și Energiei al Republicii Federale Germania privind colaborarea în domeniul instruirii și perfecționării managerilor de afaceri din Republica Moldova  – Fit for Partnership with Germany.

Scopul documentului este pregătirea unei noi generații de manageri, care ar putea aduce o contribuție considerabilă la modernizarea economiei naționale, dar și intensificarea relațiilor moldo-germane, prin promovarea comerțului extern, atragerea investițiilor străine în Republica Moldova, precum și crearea noilor locuri de muncă.

 

Entitățile responsabile de implementarea programului sunt Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) și Societatea Germană pentru Cooperare Internațională (GIZ GmbH).

NOTĂ: „Programul de pregătire şi perfecţionare a managerilor de la întreprinderile din diferite sectoare ale economiei Republicii Moldova a fost iniţiat oficial la 19 noiembrie 2008. Din 2009, când a demarat Programul şi până în prezent, 355 manageri au beneficiat de acest Program.  

Scopul Programului: posibilitatea de a cunoaşte piaţa germană, a stabili legături de afaceri cu firme germane şi a edifica parteneriate pe termen lung, fiind un instrument de promovare în domeniul comerţului extern.

Grupul ţintă: top și middle manageri de la companiile moldovenești din orice domeniu al economiei naționale.

 Programul este format din patru etape:

  1. Program de instruire – cursuri preparatorii pe teritoriul Republicii Moldova;
  2. Stagiu de o lună în cele mai importante centre educaționale din Germania;
  3. Follow-up Workshop;
  4. Networking.”

 

 

Distribuie acest articol: