Vineri, 15 februarie 2019, la Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova s-a desfășurat Ședința Comitetelor Sectoriale pentru Antreprenoriat ale CCI a RM, în cadrul căreia au fost abordate subiecte privind „Protecția consumatorilor – Cerințe, Evaluarea conformității și soluționarea reclamațiilor”. Evenimentul a fost organizat de Cameră, în parteneriat cu Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP), la solicitarea membrilor CCI a RM de a avea un dialog deschis la acest subiect.
Sergiu HAREA, președintele CCI, a menționat că potrivit datelor APCSP, pentru anul 2018, consumatorii au primit despăgubiri în valoare de peste 1 mln lei, pentru diverse produse, precum mașini de spălat, cuptoare electrice, televizoare, telefoane mobile, mobilier, încălțăminte, vestimentație, dar și pentru servicii. Cea mai mare sumă restituită pentru produsele neconforme este pentru telefoane mobile. ”Reamintim că diferite categorii de produse care se află în perioada de garanție pot fi testate de către experții Camerei pentru a determina starea tehnică a acestora, constatarea unor defecțiuni, precum și a cauzelor acestora. Rapoartele de expertiză ale CCI a RM sunt documente oficiale, care reflectă opinia independentă și obiectivă a expertului și sunt recunoscute de către alte instituții publice și private la soluționarea reclamațiilor consumătorilor. Pentru consultație puteți să contactați experții CCI a RM la tel 022 23 87 81/ 23 84 32, e-mail [email protected]”, a mai declarat președintele Camerei.
Nicolae OLĂRAȘU, inspector principal al Direcției control produse industriale și servicii, APCSP, Consilier pentru Soluționarea Contestațiilor a vorbi despre Evaluarea conformității produselor industriale și cerințele privind marcarea produselor, precum și aspectele acestui subiect.
De asemenea, Elena MURARIU, inspector principal al Direcției control metrologic al APCSP a vorbit despre prevederile legislației Republicii Moldova referitoare la preambalarea, în funcție de masă sau volum și după caz, despre sticle utilizate ca recipiente de măsură.
Totodată, Camera de Comerț și Industrie are în portofoliu un instrument eficient de soluționare a situațiilor conflictuale și anume – Centru de mediere al CCI, despre care, în cadrul ședinței a oferit mai multe detalii Dumitru LEFTER, directorul centrului.
Notă:”În contextul armonizării legislației naționale cu directivele europene în materie, la data de 15 martie, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței marchează Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor”.