În perioada 8 – 13 mai 2023, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) în parteneriat cu membrii consorțiului vitivinicol – Camera de Comerț și Industrie din Pordenone-Udine (Italia), Camera de Comerț, Industrie, Servicii și Navigație din Spania din cadrul Proiectului EU4Business: Connecting Companies’ (EU4BCC) al Eurochambres, a organizat vizita de studiu pentru 23 de ÎMM-uri din sectorul vitivinicol din statele membre ale Parteneriatului Estic (Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Moldova și Ucraina) în Italia.
Scopul vizitei de studiu a fost schimbul de cunoștințe și familiarizarea cu experiența europeană în domeniu.
Programul a inclus:
- vizita și schimb de cunoștințe la companii din domeniul viticulturii și oenologiei, prestatori de servicii de consultanță și tehnice, certificare și control, vinării și crame din regiunea Friuli Venezia Giulia;
- vizita Expoziției Internaționale specializate „TuttoFood Expo Milano”, unde vinificatorii din Parteneriatul Estic au avut posibilitatea de a participa la degustări de vinuri și cașcaval, de a purta discuții directe cu producătorii de vinuri, etichete, ambalaje din UE;
- întrevederi de afaceri bilaterale în Milano cu participarea a peste 30 de reprezentanți ai companiilor italiene – importatori, distribuitori, bloggeri, etc..
NOTĂ: EU4Business este o inițiativă a EUROCHAMBRES, care sprijină țările Parteneriatului estic pentru a-și realiza întregul potențial, de a stimula creșterea economică și a consolida relațiile dintre Uniunea Europeană și vecinii estici (Armenia, Azerbaidjan, Georgia, Moldova și Ucraina).
Proiectul EU4Business: Connecting Companies’ (EU4BCC) este implementat de Eurochambres și finanțat de către Uniunea Europeană.
Obiectivele Proiectului sunt dezvoltarea unor modele de creștere economică durabilă și echitabilă în statele Parteneriatului Estic, care pot genera mai multe investiții, îmbunătăți condițiile socio-economice și oferi noi oportunități de angajare pentru cetățeni, de a fortifica colaborarea cu organizațiile de suport în afaceri (BSO), de a spori internaționalizarea IMM-urilor, capacitățile de export și accesul la noi piețe, creșterea exportului către țările UE.