Pe parcursul perioadei de criză cauzate de COVID-19 , CCI a RM a organizat mai multe evenimente sub formă de dialoguri public-private în regim online cu mai multe ministere și agenții.
Evenimentele au avut scopul să sprijine membrii săi prin informarea despre subiecte relevante desfășurării activității antreprenoriale în condițiile de criză.
Agenții economici din diverse domenii de activitate au beneficiat de un dialog deschis cu autoritățile statului și de un șir de informații utile, inclusiv:
- Soluții legale pentru angajatori și salariați în cazul lucrului de la distanță, concedierii, aflării în carantină sau concedii de boală, șomajului tehnic sau suspendării activității întreprinderii;
- Măsuri de protecție socială în perioada de pandemie și post-pandemie pentru angajați;
- Protejarea angajaților și promovarea igienei la locul de muncă;
- Protecția consumatorilor în perioada COVID-19 și expertiza mărfurilor neconforme;
- Cumpărături online: Reguli de comerț și aspecte de contrafacere
- Cerințele obligatorii de calitate și siguranță pentru producătorii de produse alimentare;
- Soluțiile/măsurile (programe, facilități, etc.) întreprinse pentru susținerea climatului de afaceri și măsurile planificate pentru relansarea activităților economice în perioada post-pandemie;
- Concurența și ajutorul de stat în condițiile generate de pandemia COVID-19;
- Detalii și clarificări pe marginea măsurilor de susținere a mediului de afaceri (facilități fiscale, subvenții, etc.) întreprinse de autorități, etc.
CCI le mulțumește autorităților pentru deschidere și membrilor săi pentru participare activă.
Vom continua să organizăm evenimentele respective pe pagina oficială de facebook a CCI a RM https://www.facebook.com/chamber.md/
Arhiva evenimentelor online puteți găsi aici Raport DSPM dialog PP online